ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ

Post by: 13/10/2014 0 comments

 

Πασχαλία Τραυλού

Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ

Εκδόσεις Μεταίχμιο

 

Αυτό είναι το πρώτο βιβλίο της Πασχαλίας Τραυλού με το οποίο έρχομαι σε επαφή. Ανακάλυψα μια συγγραφέα με δυνατή πένα και βαθιά γνώση της ψυχολογίας.

Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ” είναι ένα δικαστικό θρίλερ και, παράλληλα μια τομή στην κοινωνία και στο ρόλο της μάνας. Ευτυχώς το έγκλημα δεν το διαβάζουμε ποτέ – δεν θα το ήθελα – αφού η ιστορία ξεκινάει στο δικαστήριο μετά το έγκλημα, με τη δίκη της Αιμιλίας Σταθάκη, δολοφόνου των ίδιων της των παιδιών.

Αν και το θέμα είναι ταμπού, η Πασχαλία Τραυλού το χειρίζεται με λεπτή χειρουργική ακρίβεια, μπαίνοντας στα μύχια της ψυχής κάθε προσώπου του βιβλίου και παρακολουθώντας τον. Η συγγραφέας τοποθετεί τέσσερα κεντρικά πρόσωπα να πλαισιώνουν τη δίκη της αγέρωχης Σταθάκη – που δεν ζητάει βοήθεια, ούτε επιείκεια, ούτε συνεργάζεται με το δικηγόρο της – σαν πρόσωπα έξω από τη ζωή της… όμως, η πλοκή μας αποκαλύπτει πως τα πρόσωπα είναι μέρος της ζωής της κατηγορούμενης. Η ιστορία αποδεικνύει πως θύτες και θύματα είναι μία αλυσίδα συνανθρώπων. Όλοι σχετίζονται μεταξύ τους αφού οι συνδετικοί τους κρίκοι είναι δύο: ο ρόλος της μάνας του καθενός και η σχέση τους με την ηρωίδα – Σταθάκη.

Τα πέντε βασικά πρόσωπα της ιστορίας, πέρα από τη βασική ηρωίδα Μήδεια, είναι: Η μητέρας της. Ο μποέμ δικηγόρος της Μίνωας, αναποφάσιστος ανάμεσα στην αγάπη της γυναίκας του και της ερωμένης του. Ο ζωγράφος Αλέξανδρος που προσπαθεί να απεικονίσει τη μορφή της κατηγορουμένης, που αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ερωτικό του σύντροφο. Ο ψυχολόγος Νικήτας που μεγαλώνει σαν μάνα, τα παιδιά του, αφού η γυναίκα του τον έχει εγκαταλείψει και από τον οποίο ο δικηγόρος της κατηγορούμενης ζητάει να της διαγνώσει ψυχική διαταραχή για να την υπερασπιστεί καλύτερα. Τέλος, η συγγραφέας Έλλη, που επίσης μόλις χώρισε από ένα προβληματικό τρίγωνο και αναζητάει ξανά την έμπνευση για γράψιμο.

Η Πασχαλία Τραυλού δεν αφήνει ρόλο μάνας την ευθύνη του οποίου να μην εμβαθύνει. Σε όλους τους ρόλους υπάρχει κι ένα ντοστογεφσκικό ψυχογράφημα.

Η μάνα που κάνει άμβλωση, η μάνα που αποκλείει το ίδιο της το παιδί από τη ζωή της, λόγω ιδιαιτερότητάς του, η μάνα που εγκαταλείπει τα παιδιά της για να αναζητήσει τον έρωτα, η έγκυος που χτυπάει την κοιλιά της για να απαλλαγεί από το ενοχλητικό έμβρυο και μετά καταλήγει σε εξωσωματικές για να γίνει μάνα, ο πατέρας που λειτουργεί σε ρόλο μάνας, η μάνα που κατηγορούσε την κόρη της ότι έκλεβε τα παιδιά της αδελφής της αφού τα γέννησε με τον άντρα που αγαπούσε η αδελφή… Μια μάνα έχει δύναμη επάνω στη ζωή των άλλων. Μπορεί να σκοτώσει χωρίς κανένα όπλο ψυχικά, συναισθηματικά, με τα λόγια της, με την απουσία της και ναι, τελικά και κυριολεκτικά αφαιρώντας ζωές.

Το μυθιστόρημα αυτό έχει όλα τα στοιχεία της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας: την ηρωίδα που υποφέρει, το “χορό” των συνανθρώπων της που την παρακολουθεί και την κάθαρση του τέλους.

Κορύφωση είναι το επίσης ανατρεπτικό τέλος, απρόβλεπτο, που φέρνει στο φως αλήθειες και μυστικά που δεν έχεις φανταστεί, μέσα από τα σκοτάδια της ψυχής των ηρώων.

Ένα μυθιστόρημα γεμάτο ανατροπές, καλογραμμένο, σύγχρονο και με βαθιά γνώση της ψυχολογίας του ανθρώπου.

Η ιστοσελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Διαβάστε τους όρους χρήσης