ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Βιβλίο της Lydia Davis: Το τέλος της ιστορίας, παρουσίαση και περίληψη του βιβλίου

Lydia Davis

Το τέλος της ιστορίας

Εκδόσεις Παπαδόπουλος

 

Η ιστορία ενός έρωτα που, ενώ τελειώνει στην πραγματικότητα, στη φαντασία συνεχίζεται για χρόνια, μέσα σε ένα πέλαγος βουβού πόνου.

Είναι ένα εσωστρεφές μυθιστόρημα, αφού η συγγραφέας Lydia Davis το γράφει σε πρώτο πρόσωπο, σαν ημερολόγιο ενός προαναγγελθέντος τέλους! Η ηρωίδα του βιβλίου – εδώ αναρωτιέσαι μήπως ταυτίζεται με την ίδια τη συγγραφέα – περιγράφει την σχετικά σύντομη ερωτική ιστορία με έναν άντρα 12 χρόνια νεότερό της. Εκείνη 35 ετών, αυτός 23 και αρχίζουν μια σχέση.

Η ηρωίδα έχει μια σταθερή δουλειά στη βιβλιοθήκη και μεταφράζει εργασίες και βιβλία. Ταυτόχρονα, προσπαθεί να γράψει, χρόνια ολόκληρα, την ιστορία του έρωτα που έζησε με τον νεότερο άντρα, μόνο που δεν την τελειώνει ποτέ.

Ο άνδρας του έρωτά της είναι ένας πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης, που αλλάζει εύκολα παρτενέρ. Όλα στη ζωή του είναι χωρίς ρίζες, δεν στεριώνει ούτε σε δουλειά, ούτε σε σχέση, όλα βρίσκονται στον αέρα. Βέβαια, κάποια χρόνια μετά το χωρισμό τους, παντρεύεται.

Στο μυθιστόρημα δεν υπάρχουν ονόματα πόλεων ή συνοικίες ή επίθετα των ανθρώπων που αναφέρονται στην ιστορία. Δεν υπάρχουν διάλογοι, ούτε δράση, ούτε κεφάλαια. Ούτε καν το όνομα της ηρωίδας ή του έρωτά της δεν αναφέρεται.

Ξέρουμε ότι έχει συνάδελφο την Έλι, ζει με την Μαντλέν για να μοιράζεται το νοίκι, και αρκετά χρόνια αργότερα, όταν η ίδια οδεύει προς τα 50, κατανοούμε ότι συζεί με τον Βίνσεντ.

Στη σχέση με το νεαρό, η ηρωίδα μας είναι απόμακρη, αποστασιοποιημένη και με καθυστέρηση κατανοεί τα συναισθήματα που έκρυβε μέσα της για τον εραστή της. Όταν τον έχει, του φέρεται ψυχρά, και όταν τον χάνει, ξυπνάει το πάθος και η εξάρτηση μέσα της και αρχίζει να τον αναζητάει, να του γράφει γράμματα, να ψάχνει να βρει το σπίτι του.

Ακριβώς αυτός είναι ο τρόπος γραφής της συγγραφέως. Αποστασιοποιημένος. Οι σκηνές έρωτα δεν υπάρχουν, τις φανταζόμαστε. Τα συναισθήματα δεν εκδηλώνονται, υποβόσκουν. Ο πόνος είναι μια ευθεία γραμμή, δεν έχει ένταση. Οι προσδοκίες δεν αναφέρονται, διαψεύδονται, όμως.

Ένα μυθιστόρημα διαφορετικό από τα άλλα, γιατί και ο τρόπος γραφής του είναι πολύ διαφορετικός.

Όμως η ιστορία της γυναίκας που ενώ τη χωρίζει ο αγαπημένος της, δεν το παίρνει απόφαση ότι χώρισε, μας είναι τόσο, μα τόσο οικεία. Όταν ο άλλος σου αναγγέλλει το χωρισμό τρελαίνεσαι!

Ένα μυθιστόρημα που μας θυμίζει το γνωστό συναίσθημα της απόρριψης. Πόσο ξεκάθαρα, όμως, φαίνεται ακυρωμένο όταν το διαβάζεις σε βιβλίο…

Πηγή: www.tsemperlidou.gr

Κατερίνα Tσεμπερλίδου

Author/ blogger, innovative content writer

Recent Posts

Βιβλίο του Μιχαήλ Δούκα: Δώδεκα χρώματα, περίληψη και κριτική του βιβλίου.

Μιχαήλ Δούκας Δώδεκα Χρώματα Συλλογή Διηγημάτων Εκδόσεις Ελκυστής Αυτό είναι το τρίτο βιβλίο του συγγραφέα…

7 days ago

Βιβλίο του Ανδρέα Τσεμπερλίδη: Κάτω από τον ίσκιο της μπασκέτας, περίληψη και κριτική του βιβλίου.

Ανδρέας Τσεμπερλίδης Κάτω από τον ίσκιο της μπασκέτας Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική Νομίζω ότι αυτό είναι το…

2 weeks ago

Βιβλίο της Λουκίλα Καρρέρ – Πλέσσα: Μίμης Πλέσσας – Ποιος το ξέρει, περίληψη και κριτική του βιβλίου.

Λουκίλα Καρρέρ – Πλέσσα Μίμης Πλέσσας - Ποιος το ξέρει… Εκδόσεις Μίνωας Εβδομήντα χρόνια προσφοράς…

3 weeks ago

Βιβλίο της Αλέκας Ζωγράφου: Μιλάς ξένες γλώσσες, το ξέρεις;, περίληψη και κριτική του βιβλίου.

Αλέκα Ζωγράφου Μιλάς ξένες γλώσσες, το ξέρεις; Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη Μια και αύριο είναι η…

4 weeks ago

Βιβλίο της Jane Austen: Πειθώ, περίληψη και κριτική του βιβλίου.

Jane Austen Πειθώ Εκδόσεις Ψυχογιός Μου αρέσουν οι έρωτες που περιγράφει η Τζέην Ώστεν. Είναι…

2 months ago

Βιβλίο των Sally Helgesem και Marshall Goldsmith: How women rise, περίληψη και κριτική του βιβλίου.

Sally Helgesen, Marshall Goldsmith How women rise Εκδόσεις Penguin Random House UK Ένα εκπληκτικό βιβλίο…

2 months ago