ΒΙΒΛΙΟ – Business
Tom Peters
The Brand “You” 50
50 ways to transform yourslef
Εκδόσεις Alfred A. Knopf
Σεπτέμβριος, μήνας αφιερωμένος σε βιβλία για την εργασία. Η μάρκα «Εσύ»! Ναι, ο τίτλος του βιβλίου! Να μια ιδέα που χρειαζόμαστε όλοι: πώς να κάνουμε τον εαυτό μας μια Μάρκα με αξία!
Αφού εργάζεσαι, πηγαίνεις στη δουλειά σου κουβαλώντας την αξία της μάρκας που έχει το επώνυμό σου.
Αν ήσουν επώνυμη μάρκα, πώς θα ήσουν; Ποια χαρακτηριστικά θα είχες; Πώς θα πουλούσες τον εαυτό σου;
Να μια ευκαιρία να ανανεωθείς, σχεδιάζοντας τη μάρκα που εκπροσωπείς Εσύ και μόνο Εσύ. Εσύ είσαι ο Διευθύνων Σύμβουλος της ζωής σου.
Ερώτηση πρώτη: Η Μάρκα Εσύ σαν τι μοιάζει; Εδώ χρειάζεσαι μια εικόνα που να σε συμβολίζει. Προηγουμένως, όμως, χρειάζεται να απαντήσεις στις ερωτήσεις.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά σου; Είσαι «κουλ», εκλεκτικός, γελάς πολύ, είσαι φιλόδοξος, σου αρέσει μια δουλειά όταν μαθαίνεις και κάτι καινούργιο, κλπ.
Ποιο τίτλο θα έβαζες στον εαυτό σου;
Σκέψου κάτι τρελό! (δεν είναι η business κάρτα σου που γράφει «υπεύθυνος μάρκετινγκ», «υδραυλικός» ή «σύμβουλος δημάρχου», το επάγγελμά σου. Όχι! είναι ο τίτλος που εκπροσωπεί τα ταλέντα, τις ικανότητες, τα όνειρά σου)
Ας πούμε:
– Επαναστάτης
– Πρωταθλητής στην αλλαγή
– Σπάει κατεστημένα
– Κυβερνήτης του πάθους
– Μανιακός για πελάτες
Σκέψου αν μέσα στη σημερινή σου εργασία υπάρχουν «wow!», projects, αλλιώς βρες μερικά.
Άλλη ερώτηση: ποια είναι η ταυτότητά σου; Άλλη εικόνα, άρα και ταυτότητα έχει η Mercedes, άλλη η BMW, άλλη η Ford.
Βρες 8 λέξεις που να περιγράφουν τι είσαι ή ποιος είσαι (αν ήσουν αυτοκόλλητο τι θα έγραφες πάνω για σένα;).
Ξεκίνα να κάνεις το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις, την ανάπτυξη νέων προϊόντων (δικών σου ικανοτήτων), την χρήση του χρόνου, τον προγραμματισμό της μάρκας ΕΣΥ.
Θυμήσου ότι είσαι οι διευθύνσεις που κρατάς στο ημερολόγιό σου. Εκεί θα βρεις ποιος μπορεί – ίσως – να σε βοηθήσει.
Στη συνέχεια, ο Τομ Πήτερς, ο γκουρού του μάρκετινγκ δίνει 50 ολόκληρες συμβουλές μέσα στο πολύτιμο και μικρό βιβλιαράκι τσέπης για το πώς να ανανεωθείς. Πώς να γίνεις η Μάρκα του εαυτού σου, όπως ο Μάικλ Τζόρνταν, η Όπρα Γουίνφρυ ή η Μάρθα Στιούαρτ.
Αναφέρω 5 από αυτά:
1. Αγόρασε 20 περιοδικά, ξέσκισέ τα και βρες πράγματα καινούργια, ενδιαφέρουσες ειδήσεις, κράτα σημειώσεις.
2. Χρησιμοποίησε συνεχώς τα πρόσωπα της ατζέντας σου. Τηλεφώνησε, ρώτα, συμβουλέψου.
3. Αν βγεις Σάββατο βράδυ, βγες κάπου που δεν έχεις ξαναπάει.
4. Μια φορά το μήνα να καλείς για καφέ και έναν διαφορετικό από τις γνωριμίες σου
5. Ρώτα όποιον ενδιαφέροντα τύπο έχεις γύρω σου τι ενδιαφέρον διάβασε τις τελευταίες 90 μέρες
Οι υπόλοιπες 45 προτάσεις για ανανέωση στο βιβλιαράκι του Τομ Πήτερς.
Πραγματικά το να συγκεντρωθείς συμπληρώνοντας τα στοιχεία που σε διακρίνουν σαν μάρκα, σου δίνουν το καταστάλαγμα να ξέρεις ποιος είσαι στην αγορά.
Το χρειάζεται κάθε ένας από μας!
Αν θέλεις να το αγοράσεις, κάνε κλικ εδώ: